poniedziałek, 29 czerwca 2020

Na...
kolejną odsłonę zabawy u Ewy,
tym razem magiczną,
wykonałam dwie zakładki.



Temat całkowicie mój.
Wydawało mi się, że to będzie bułka z masłem.
Tymczasem miałam problem.
Aż mnie korciło, żeby użyć suszonych roślinek,
ale nie mogłam ich jakoś powiązać z ulubionymi powieściami.
Bo jak nawiązać "roślinnie" do Hobbita, Władcy Pierścieni czy innych książek,
które stoją w biblioteczce na honorowym miejscu.
Gdybym chociaż miała dobrą drukarkę...
krasnoluda lub elfa umieściłabym na tle tej roślinności,
a tak...

Po długim dumaniu, postanowiłam postawić na smoki,
stworzenia magiczne, baśniowe i piękne.



Ze smokami mam mnóstwo powieści:)
Wybrałam... "Eragona".



Kto czytał, ten wie, że powieść jest świetna.
Było o niej głośno kiedyś, bo napisał ją piętnastolatek.
Kupiłam książkę synowi, przeczytałam również i napiszę:
całe szczęście,
że przeczytaliśmy powieść przed obejrzeniem filmu, 
który powstał na jej podstawie,
bo gdyby było odwrotnie,
nigdy bym książki nie kupiła.
Film dla mnie był słabiutki.

Kolejne części "Eragona" są jeszcze lepsze.
Łączą klimat Władcy Pierścieni z wartką akcją Harrego Pottera.


Roślinke przemyciłam:)))

Drugą zakładkę wykonałam do powieści
Diany Gabaldon: "Obca".


Książkę kupiłam po obejrzeniu serialu "Outlander", 
który bardzo mi się podobał.
Tam znalazłam ulubiony klimat - magia, podróże w czasie, historia.
Zakupiłam pierwszy tom.
Serial okazał się wierną adaptacją powieści, 
dlatego z czytania pozostałych części zrezygnowałam.
Będę polecała w tym wypadku, 
najpierw przeczytanie książki, a potem oglądanie filmu:)
Zamierzam dołączyć do fajnej akcji Ani Iwańskiej (zajrzyjcie tu - warto dołączyć)
i wstawię tę powieść do adopcji:)



Na zakładce prezentuje się bylica-piołun,
ziele magiczne, bo "zdrowotne",
na pewno używane przez główną bohaterkę,
 która po cofnięciu się kilka wieków,
używała swojej "współczesnej" wiedzy i leczyła Szkotów.

Na koniec pochwalę się wspaniałymi kolorowankami,
które przysłała mi Magda - Craftfanka.
Są śliczne, cudownie pomalowane przez Magdę.
Oglądałam je wiele razy i podziwiałam rękę artystki.
Bardzo dziękuje Magda:)




Przesyłam moc uścisków.
U mnie znowu burzowo.

Pa:)

26 komentarzy:

  1. Izuniu świetne zakładki zrobiłaś! Ta z okiem smoka jest bardzo magiczna!! Druga też jest fantastyczna! Oglądałam Outlandera :)). Czasami seriale w ogóle nie nawiązują do książek. Czytałam serię Kinga Mr. Mercedes i obejrzałam wszystkie sezony serialu. Zdecydowanie polecam książki. No może jeszcze pierwszy sezon serialu nie był zły :). Buziaki Izuniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I zapomniałam napisać, że piękne te kolorowanki od Madzi!! Cuda, które zapewne świetnie Izuniu zagospodarujesz :)).

      Usuń
    2. Justynko, bardzo dziękuję. Najbardziej lubię czytać, a potem oglądać film.
      W przypadku Eragona - film "zabił" książkę. Szkoda, bo dla wielbicieli fantastyki, tej baśniowej, czytanie tej powieści, to nie lada przyjemność. Chyba żadnej powieści Kinga nie czytała,. Serialu też nie widziałam. Sprawdzę w bibliotece i chętnie wypożyczę. Teraz znowu porwał mnie R. Mróz, bo sięgnęłam po jego fantastykę. Podoba mi się:)
      Magdy kolorowanki są prześliczne.
      Buziaki

      Usuń
  2. Choć z fantastyką jestem na bakier, to Twoje zakładki podziwiam, Izabelko.
    Kolorowanki Madzi są super.
    U mnie burze są codziennie:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, bardzo dziękuję:) Magda pięknie koloruje.
      Dziewczyna z kawą zostanie u mnie, bo ozdobie nią mój memory keeper ;)
      Grzmi i grzmi - widzę na blitzortung, że idzie do mnie ogromne burzysko - brrr.
      Buziaki

      Usuń
  3. Oko smoka wymiata konkurencję- super! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Hubciu:)
      Oko smoka;))) jak oko saurona:)))
      Buziaki

      Usuń
  4. Ja też zawsze powtarzam, że najpierw należy przeczytać książkę, a dopiero potem obejrzeć film :)
    Izuś, jak zawsze Twoje zakładki są świetne, ta ze smokiem jaka ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidziu, dziękuję:) Tak, ta zasada jest najlepsza, ale wiesz - sięgnęłam po serialu do książki "Stulecie Winnych" i warto było, bo bardzo mi się podobała. Serial polubiłam:)
      buziaki

      Usuń
  5. Ach, ja też lubię fantastykę :) Zakładki bardzo mi się podobają, ta stworzona dla "Outlander" chyba nawet bardziej niż ta smocza :)
    o "Eragonie" słyszałam, ale nie czytałam ani nie oglądałam. Myślę, że po książkę sięgnę, ale po film niekoniecznie (zwłaszcza po Twojej recenzji ;)).
    Hobbita też bardzo lubię! :)
    "Obcą" czytałam, ale jakoś mnie nie przekonała tak na 100% ;) serial jest na mojej liście do obejrzenia, czekam na dobry moment, żeby zacząć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, dziękuję. Zakładka z okiem smoka trafiła od razu do książki i tam zostanie:) a z bylicą pewnie pójdzie w świat, bo równie dobrze będzie jej w kryminale;)))
      Buziaki

      Usuń
  6. Ja również uwielbiam fantasy, a wychowałam się przecież na książkach Sapkowskiego. Outlandera oglądałam i miałam z tego dużą rozrywkę.
    Bardzo fajnie poradziłaś sobie z tematem, zwłaszcza ta druga zakładka bardzo mi się podoba przez swoją "nieoczywistość" Piękne prace. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, bardzo dziękuję:) O Sapkowskim zapomniałam, a stoi u mnie Wiedźmin na półce:) Nawet niedawno odświeżyłam lekturę, po sukcesie serialu zagranicznego. Oglądałaś? Mnie się podobał, szczególnie Jaskier - grosza daj, Wiedźminowi - nuciłam non stop:) Ja tez wolę moje roślinne zakładki:)
      Serdeczności:)

      Usuń
    2. Piękne dzieła. Wielce utalentowana z Ciebie dziewczyna i potrafisz z każdym zadaniem rozprawić się znakomicie. Podziwiam.

      Usuń
    3. Marysiu, bardzo dziękuję:) Buziaki

      Usuń
  7. Prześliczne! to oko jest zachwycające!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zakładka ze smokiem - cudna, niezwykła, niesamowita !!! Pomysł wyborny ! Dużo u Ciebie się dzieje... lecę zajrzeć do Ani Iwańskiej ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bajeczny i fantastyczny smok:) Uwielbiam smoki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna zakładka, jak przedmówczyni - uwielbiam smoki :) Całą serię Eragona również czytałam, zakładka zdecydowanie idealnie się wpasowuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Obie zakładki są cudne :).

    Nieźle 15-latek napisał książkę...

    Dostałaś super kolorowanki :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Piołunowa zakładka skradła moje serce!. Fantastyczna!!!

    Ta druga jest bardzo Eragonowa!

    OdpowiedzUsuń